slajd
slajd
Kolej Wąskotorowa Rogów - Rawa - Biała
WitamyAktualnościRozkład jazdyBiletyOferta dla grupWolontariatSpotkaniaDojazd

– Aktualności –

29.03.2021 - piaskowanie wagonu Bxi 1352

W miniony weekend, dzięki sprzyjającej wiosennej aurze, udało się zakończyć "brudny" etap prac przy wagonie letnim Bxi 1352. Od teraz przed nami już tylko czyste prace montażowe. Oczekujemy właśnie na transport materiałów do zabudowy ścian i podłogi. Mamy nadzieję że wagon wyruszy na szlak jeszcze w tym roku. :)


27.03.2021 - silnik do MBxd2-215

Miło nam poinformować, że równolegle do prac remontowych przy pudle wagonu poszukujemy już jego podzespołów. Wiadomo, że tak popularne jeszcze niedawno autobusy Ikarus już zniknęły z naszych ulic, a to ten sam typ silnika co zastosowany w naszym wagonie. Nie ma więc co czekać z jego pozyskaniem, już jest to problem a z czasem będzie on coraz większy. Dlatego zdecydowaliśmy się na zakup silnika Raba D10, który najpewniej wymaga jeszcze remontu. Jest to konstrukcja nieco zmodernizowana względem pierwotnie zastosowanej w naszym wagonie, jednak poszukiwania tej oryginalniej nie przyniosły efektu.


10.01.2021 - prace przy wagonie motorowym MBxd2-215

Miło nam poinformować, że mimo niesprzyjającego czasu pandemii i słotnej aury prace przy naszym rumuńskim wagonie motorowym MBxd2-215 postępują. Z wagonu zostały usunięte resztki wykładziny podłogowej i zgniłych desek podłogowych oraz pozostałości ocieplenia podłogi i ścian wagonu.

Równocześnie sukcesem zakończyły się trzymiesięczne poszukiwania zakładu mogącego wykonać dla nas nową blachę poszycia ścian bocznych z odtworzonymi charakterystycznymi przetłoczeniami – poziomymi ryflami. Blachę wykonała dla nas firma Zychar z Biłgoraja na Zamojszczyźnie a jej zakup został sfinansowany przez Freightliner Polska. Gorąco dziękujemy zarówno za to wsparcie jak i zaangażowanie producenta w realizację naszego nietypowego zamówienia. Dzięki temu mogliśmy przystąpić do demontażu starego skorodowanego poszycia, co w kolejnym etapie pozwoli na wypiaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne szkieletu wagonu.

Ponadto jesteśmy w trakcie finalizacji zakupu silnika Raba pochodzącego z autobusu Ikarus. Poszukujemy także przekładni hydraulicznej, lecz na chwilę obecną niestety bezskutecznie. Wiadomo, że przekładnie takie produkowano niegdyś w Rumunii na licencji Clark Transmission Co. i, oprócz wagonów MBxd2, były one montowane w różnych ciężkich maszynach budowlanych – ładowarkach, ciągnikach itp., jednak do dzisiaj dawno wycofano już je z użytkowania. Oczywiście za wszelką pomoc w tych poszukiwaniach będziemy niezwykle wdzięczni. Jeżeli ktoś ma informację na temat takich przekładni bardzo prosimy i kontakt - biuro@kolejrogowska.pl

Jednocześnie gorąco dziękujemy za udzielone nam dotychczas zaufanie i wsparcie naszych prac poprzez zrzutkę dostępną pod adresem:
zrzutka.pl/z39srd
Mamy nadzieję, że prezentowane ich postępy zachęcą także innych do wsparcia naszej inicjatywy.

BIURO KOLEI

+48 887 796 045

biuro@kolejrogowska.pl

ul. Dworcowa 37, 95-063 Rogów