slajd
WitamyAktualnościRozkład jazdyBiletyOferta dla grupWolontariatSpotkaniaDojazd

– Aktualności –

29.03.2012 - Garść aktualności

Przez cały marzec trwały prace przy kilku przedsięwzięciach:

Pracowaliśmy przy projekcie 3Aw, w ramach prac kierowanych przez Grześka F. skompletowano, naprawiono i zamontowano część pneumatyczną układu hamulcowego. Przeprowadzone próby pod nominalnym ciśnieniem roboczym (5 at) wykazały szczelność i poprawność działania instalacji. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym za pomoc w tych pracach!

Poza hamulcem sprawdzaliśmy jaki typ obecnie produkowanych uszczelek będzie pasował na krawędź otworu okiennego wagonu 3Aw. Wybraliśmy już konkretny profil. Czekamy na ofertę producenta. Uszczelkami zajmuje się Jacek F.F.

Ponadto rozpoczęliśmy naprawę powłok malarskich na poszyciu wagonów Bxhpi (prod. rumuńskiej). Po zimie spore płaty farby zaczęły odpadać. Ponadto pojawiły się ogniska korozji co jest niestety typowym objawem dla tych wagonów. Dla porównania wagony budowy polskiej starsze o 30 lat od wagonów rumuńskich mają blachy poszycia w znacznie lepszym stanie. Prace prowadzi Michał Z.

Prowadziliśmy też prace na "wyższym poziomie", czyli na dachu tzw. Białego Domku - obiektu noclegowego dla wolontariuszy. Ze względu na zły stan górnej części komina i jego niewystarczającą wysokość przemurowano górną część i wydłużono komin. Prace prowadził Kajetan R.

Poza tym rozpoczęliśmy oczyszczanie odcinka toru nr 9 pod ekspozycje transporterów. W pracach przodują Janusz S. i Marcin C. Pomagało im już wiele osób. Wszystkim dziękujemy za zaangażowanie w pracach!

26.02.2012 - Prace przy wagonach 3Aw

Nieustająco kontynuujemy prace przy remoncie naszych dwóch wagonów osobowych 3Aw. Przez dłuższy czas nie zamieszczaliśmy na naszej stronie zdjęć z ich postępu gdyż zazwyczaj praca tak nas pochłania, że nie ma kiedy ani komu zdjęć zrobić ;) W ostatnich tygodniach rozpoczął się montaż instalacji hamulcowej, jest już zamontowany zbiornik powietrza, zawór rozrządczy, a w ten weekend był montowany cylinder hamulcowy, oczyszczone i naprawione zawory końcowe są zabezpieczane farbą antykorozyjną. Także elementy hamulca ręcznego są już gotowe do montażu.

Niestety nasze wagony nie posiadały wszystkich drzwi wejściowych a te, które się zachowały były tak zniszczone i skorodowane, że zdecydowaliśmy się wykonać wszystkie drzwi zupełnie od nowa. W pierwszej kolejności powstają drzwi do ścian czołowych. Pracochłonne było spawanie poszczególnych fragmentów wokół wykrojów okien z przetłoczonych blach. Wyrównania wymagają jeszcze łuki na krawędziach otworów okiennych. W jednych drzwiach na próbę zamontowaliśmy zamek.

Ponadto trwa teraz montaż ram okiennych z użyciem zamówionych nowych szyb hartowanych. Wcześniej oryginalne ramy zostały oczyszczone i rozłożone, co często wymagało rozwiercania starych zapieczonych śrub. Teraz konieczne jest ich nagwintowanie.

Wszystkim zaangażowanym w prace gorąco dziękujemy :) Zapraszamy także wszystkich chętnych do przyłączenia się do naszych prac. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że wymagają one niezwykłych umiejętności naprawdę w większości wcale nie są zbyt skomplikowane.

22.02.2012 - Rozkład jazdy na sezon 2012

W dziale Rozkład jazdy publikujemy terminy i godziny kursowania naszych pociągów planowych w sezonie 2012.

Ze względu na dokonane przez złodziei złomu znaczne uszkodzenie toru za stacją w Jeżowie (grudzień 2011), pociągi kursują na skróconej trasie - do Jeżowa. Obecnie trwają starania mające na celu pozyskanie środków na odbudowę trasy. Cała linia do Białej Rawskiej jest systematycznie patrolowana przez Fundację. Na dzień dzisiejszy nie stwierdzono nowych kradzieży i uszkodzeń.

06.02.2012 - Pociąg Zimowy w mediach

Łódzkie Wiadomości Dnia 5.02.2012, emisja o godz. 18.30

Dziennik Łódzki (wyd. internetowe) 5.02.2012

05.02.2012 - Zimowy przejazd do Jeżowa

Dzisiaj na naszej kolei wyruszyły dwa ogólnodostępne pociągi do Jeżowa, pierwszy raz w zimowej scenerii. Ostry mróz nie zniechęcił turystów pragnących odbyć dość nietypową podróż naszą koleją, a w ogrzewanym wagonie 1Aw panowała przytulna atmosfera. Poniżej prezentujemy krótki fotoreportaż. Ciepłe podziękowania dla wszystkich zaangażowanych w trwające cały tydzień przygotowania do dzisiejszych przejazdów :) Większość pasażerów wysiadała z naszego pociągu na stacji Rogów Towarowy... ...ale oczywiście nasz pociąg skończył bieg na przystanku Rogów Osobowy.

02.02.2012 - Pociąg zimowy w Teleexpresie!

Zapraszamy do oglądania pod adresem:

od 00:10:14.

BIURO KOLEI

+48 887 796 045

biuro@kolejrogowska.pl

ul. Dworcowa 37, 95-063 Rogów